سبد خرید 0

عوامل موثر بر کیفیت ساب سنگ های ساختمانی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 4 خرداد 1399 در ساعت 9 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

عوامل متعددی در کیفیت ساب سنگ های ساختمانی دخیل بوده که عبارت است از:

1-نوع سنگ مورد نظر

سنگ های گرانیتی به دلیل بافت مستحکم و بدون حفره و خلل و فرج،تنها نیاز به استفاده از ساینده های مطلوب و با کیفیت با چیدمان اصولی دارد ولی سنگ های ماربل و تراورتن عمدتا دارای خلل و فرج بوده که در ابتدا بایستی این خلل و فرج به وسیله مواد رزینی یا اشعه UV پر شود و بعد فرآیند ساب نهایی انجام شود.

2-رنگ سنگ

سنگ هایی با زمینه رنگ تیره،کیفیت ساب را به نحو مطلوب تری نشان می دهند.

3-دستگاه برش زننده

هنگام برش کوپ به وسیله دستگاه اره یا قله بر بایستی کوپ به طور محکم بر روی واگن حمال ثابت باشد و خود واگن نیز به طور کامل مهار شود.تکان های کوچک باعث کم و زیاد شدن ضخامت سنگ و در نتیجه کاهش کیفیت ساب میشود.

مهار کردن واگن

مهر کردن کوپ روی واگن

4-دستگاه ساب و پیش ساب

 

هد ساینده

نوع دستگاه ساب و پیش ساب،به روز بودن تجهیزات،استفاده از کالیبر ابتدایی،تعداد هد ساینده،تنظیم بودن فشار هوا،سرعت نوار،تعداد رفت و برگشت هد ها،نوع ساینده و چینش درست ساینده ها از مهم ترین عوامل موثر در کیفیت ساب به حساب می آید.

ساینده گرانیتی

ساینده ماربل

 5-آب کارخانه

6-مواد پر کننده و براق کننده

 

 

این مواد که شامل رزین ها،اپوکسی ها و پلی استرها به حساب می آید،باعث به حداکثر رسیدن صافی سطح سنگ و درخشندگی آن میشود.ساب سنگ و استفاده از پر کننده ها باعث بسته شدن خلل و فرج سنگ شده،از تجمع مواد خورنده و آلودگی های جوی در این روزنه ها جلوگیری می کند،بهداشتی و قابل تمیز کردن هستند و نگهداری آنها آسان تر است.

7-استفاده از تقویت کننده ها

استفاده از تقویت کننده ها مانند تور رزین به صورت مستقیم در کیفیت ساب دخیل نبوده ولی به کمک آنها می توان سنگ هایی که هزینه فرآوری و تولید بالایی دارند را به چرخه تولید وارد کرد و برش و فرآوری آن را مقرون به صرفه کرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()